با برانگیختن تحسین منتقدان؛

«پناهجویان» نامزد بهترین فیلم SWIFF آمریکا شد

فیلم کوتاه «پناهجویان» ساخته مهسا تکش و محمدامین فلاح نامزد بهترین فیلم جشنواره سوییفت آمریکا شد.

34
0

به گزارش خبرنگار سینمایی آثاروما، فیلم کوتاه پناهجویان به نویسندگی و کارگردانی مهسا تکش و محمدامین فلاح در جشنواره سوییفت آمریکا به نمایش در می‌آید. این جشنواره بزرگترین جشنواره فیلم دانشجویی جهان به‌حساب می‌آید و از بین ۱۳ هزار فیلم رسیده به جشنواره دست به انتخاب فیلم‌هایی مستقل و خلاق زده است.

فیلم کوتاه پناهجویان قبلا در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده است و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در هفدهمین جشنوارهبین المللی نهال را نیز بدست آورده است.

این فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه‌ای، فضایی آخرالزمانی دارد و قصه پدربزرگ، پدر و دختری به نام مریم را تعریف می‌کند که در شرایط خاصی از بیماری و جنگ، یک زندگی پنهانی را از سر می‌گذرانند و برای بقا خود تلاش می‌کنند، اما اختلاف از آنجایی شروع می‌شود که احمد و مادر و خواهر کوچکش به پناهگاه آن‌ها رسیده و درخواست پناه می‌کنند، مریم می‌خواهد در را باز کند ولی پدر و پدربزرگش نقشه شومی را در سر می پرورانند.

مهسا تکش و محمدامین فلاح هم اکنون درحال آماده‌سازی مراحل نهایی فیلم جدیدشان به نام «امید آباد» به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان و محمدامین فلاح هستند. تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «پناهجویان» بر عهده مرجان تکش و محمدامین فلاح بوده است. 

«پناهجویان» در جشنواره سوویفت آمریکا نامزد بهترین فیلم شده است. در نقد این فیلم توسط منتقدان جشنواره آمده است: «یک سمفونی بصری که نگاه خلاقانه کارگردان را به زیبایی به فضایی مسحورکننده تبدیل می‌کند. استفاده از نمادهای بصری به داستان عمق و لایه‌هایی می‌افزاید و از لحاظ بصری روایتی قابل تامل ایجاد می‌کند.»

و در بخشی دیگر، آمده است: «فیلمی گیرا و خاطره‌انگیز که تماشاگران را به‌طرز ماهرانه‌ای به دنیای خود می‌برد و آن‌ها را در روایت غنی خود غرق می‌کند.»

مراسم اهدای جوایز در SWIFF 2023 در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

دیگر عوامل این فیلم عبارت‌اند از بازیگران: الهه افشاری، علی باقری و محمود نظرعلیان، مدیر فیلم‌برداری: داوود ملک‌حسینی، مشاور کارگردان: سامان آریا‌ن‌پور، تدوین: سیامک سلیمانی، مدیر صدابرداری و صداگذار: سامان شهامت، طراح صحنه و لباس: حامد اصلانی، طراح گریم: هادی قالیخانی، مدیر تولید: علی نجاریان، منشی صحنه: پریسا تاج، عکاس و فیلم‌بردار پشت صحنه: محمد فهیمی، ساخت تیزر: سامان آریان‌پور، طراح پوستر: رامین رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *