پس از ربع قرن فعالیت مستمر؛

هنگامه قاضیانی از بازیگری خداحافظی کرد

هنگامه قاضیانی با انتشار متنی در صفحهٔ اینستاگرامی‌اش از عرصه بازیگری خداحافظی کرد.

44
0

به گزارش خبرنگار آثاروما، شامگاه جمعه نوزدهم خرداد، هنگامه قاضیانی با انتشار پستی در اینستاگرام به صورت رسمی از عرصه بازیگری برای همیشه خداحافظی کرد. او متن خداحافظی خود را اینگونه آغاز کرده است:«خدایا به من بیاموز، چه هنگام اجازه رفتن است» قاضیانی در ادامه نوشته است: «برای اولین و آخرین بار خواهش دارم همه شما یک جمله زیبا برای خداحافظی به یادگار برایم بنویسید. برای همه شماهایی که با عشق بی‌شرط، از نسل‌هایی متفاوت، سال‌ها کنارم ایستادید.»

وی متن خود را اینگونه ادامه داده است: «بگذارید امشب در این حس غریب، اندوه را برای یک شب هم که شده به ضیافت با شکوه زندگی دعوت کنیم»

این بازیگر سرشناس با اشاره به اولین فیلم خود در سال ۱۳۷۸ نوشته است: «اولین فیلمم «سایه روشن» بود و شیدایی‌هام راهش رو پبدا کرد. چرا میگم حس غریب، چون در همان اولین فیلم که سعادت تجربه شاگردی کردن در حضور عزت‌الله خان انتظامی را داشتم در پلانی از فیلم به من گفتند: «دخترم، حس تعریف کردنی نیست.» دوستتان داشتم و دارم و خواهم داشت تا روزی که زمین را ترک کنم.»

هنگامه قاضیانی در طول مدت فعالیت در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و موفق به کسب دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم‌های «به همین سادگی» و «روزهای زندگی» شده است. او همچنین چهار سریال نمایش خانگی و یک سریال تلویزیونی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

قاضیانی در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب «سرزمین مرد سرخپوست»، «قانون مرد سفیدپوست» نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود داشته، همچنین وی به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرده است و در دی ماه ۱۳۹۴ در تالار وحدت، کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی بیادماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

سریال «آمستردام» با بازی هنگامه قاضیانی از پلتفرم تماشاخونه در حال پخش است و به زودی سریال «پدر گواردیولا» با بازی این بازیگر در این پلتفرم پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *