«مکبث زار» پرونده جشنواره سن پترزبورگ را بست

نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی پس از اجرا در ایران، حسن ختام جشنواره تئاتر سن پترزبورگ شد.

29
0

به گزارش خبرنگار آثاروما، نمایش «مکبث زار» با طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شد و در اختتامیه این جشنواره مورد قدردانی هیات داوران قرار گرفت و در همان ایام از سوی مدیر جشنواره تئاتر رنگین کمان سن پترزبورگ، برای اجرا در این جشنواره دعوت و در اختتامیه این فستیوال هنری روی صحنه رفت.

این نمایش پس از آنکه اجرای خود در جشنواره تئاتر فجر و اجرای عمومی در اردیبهشت 1402 را به پایان رساند، 12 خرداد ماه 1402 در سالن تئاتر موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ که قدمتی بیش از دویست سال دارد و از تکنولوژی‌های کاملا مدرن برخوردار است، اجرا شد.

شهروز دل افکار، گاتا عابدی، هادی عطایی، یاشار نادری، فهیمه موسوی، سحر عبدالملکی، سعید برجعلی، متین مکاری، جواد امیرپور، صابر رضایی، رضا جهانگیری، علی دولت یار، در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند. این نمایش اقتباسی از داستان مکبث نوشته ویلیام شکسپیر است که با موسیقی سنتی جنوب ایران تلفیق شده است.

از دیگر عوامل گروه نمایش «مکبث زار» می‌توان به مجری طرح: شبیر پرستار، طراح گریم:شقایق برهمتی، دستیار کارگردان:مونو عابدی، آهنگساز و خواننده:بهرنگ عباسپور، نوازندگان: پویا شمالی، علی پیلارام، محمدحسین بیات، مترجم زبان روسی: شروین درستی، اشاره کرد.

در خلاصه داستان «مکبث زار» آمده است: مکبث در جزیره هرمز بر سر تبدیل شدن به بابای بزرگ زار جدال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *