نمایش فیلمِ نمایش به‌جای اجرای زنده؛

ممنوع‌الخروجی معتمدآریا مانع اجرای «بچه» در اتریش شد

ممنوع الخروجی فاطمه معتمدآریا مانع اجرای زنده «بچه» در جشنواره wienerfestwochen شد.

35
0

به گزارش خبرنگار آثاروما، نمایش «بچه» به کارگردانی افسانه ماهیان و نویسندگی نغمه ثمینی که اجرای خود را از اسفند 1401 در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود، پس از شرکت در جشنواره wienerfestwochen در چند روز گذشته دچار حواشی شده است.

فاطمه معتمدآریا، مهران نائل و شیوا فلاحی که گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دادند، باید از 12 خرداد با حضور در شهر وین روی صحنه جشنواره حاضر می‌شدند اما ممنوعیت خروج فاطمه معتمدآریا از کشور، مانع اجرای نمایش «بچه» در این جشنواره شد.

صفحه رسمی اینستاگرام wienerfestwochen با اعلام تاسف از غیبت نمایش «بچه» در جشنواره نوشت: «از آنجایی که دولت ایران از خروج فاطمه معتمدآریا بازیگر اصلی فیلم خودداری کرده است، متاسفانه اجرای برنامه ریزی شده نمایش DAS KIND «بچه» باید لغو شود. ما عمیقاً متأسفیم، نه تنها به این دلیل که این نمایشنامه به طور چشمگیری به مضامین مرزبندی، مهاجرت و همبستگی می پردازد، بلکه به این دلیل که نمونه بزرگی از قدرت تئاتر معاصر ایران است…. به عنوان یک جشنواره بین المللی، برای ما بسیار مهم است که هنرمندان ملل مختلف را با ایده ها، پروژه ها و دیدگاه های خود به وین بیاوریم تا تبادل بین المللی را ممکن کنیم.»

همچنین مهران نائل از بازیگران این نمایش، از ممانعت خروج گروه عوامل نمایش «بچه»، در فرودگاه تهران خبر داد.

در حالی که این خبر در رسانه‌های ملی و بین‌المللی بازنشر زیادی داشت، چند روز گذشته اینستاگرام جشنواره «وینرفست وخن» اتریش از اکران فیلم نمایش «بچه» در این جشنواره خبر داد. در پست اینستاگرامی این جشنواره آمده است: «اجرای نمایش DAS KIND «بچه» در سالن جی.چون امکان پذیر نیست. فاطمه معتمدآریا، بازیگر نقش اول زن اجازه خروج از ایران را ندارد به همین دلیل فیلم ضبط شده این نمایش که در سالن‌های تئاتر تهران به اجرا درآمده، اکران خواهد شد.»

در خلاصه داستان نمایش «بچه» آمده: «بچه» نمایش متفاوتی است با روایت خطی ٣ شخصیت داستان…

از دیگر عوامل نمایش «بچه» می توان به امیرسپهر تقی‌لو، دستیار کارگردان؛ محمدرضا جدیدی، آهنگساز؛ مریم دیهول، عکاس؛ منوچهر شجاع، طراح نور و طراح لباس؛ سید مصطفی طباطبایی نسب و امیرحسین بابائیان، طراح دکور؛ امیر اسمی، طراح پوستر و بهروز سیفی، نوازنده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *