با برپایی نمایشگاه در بزرگترین کتابخانه سیار جهان؛

خطوط ساناز البرزی روی آب‌های ابوظبی درخشید

نمایشگاه ساناز البرزی به دعوت بخش فرهنگی و هنری کشتی لوگوزهوپ و با همکاری گالری هاتف برگزار شد.

28
0

به گزارش آثاروما به نقل از روابط عمومیگالری هاتف، ساناز البرزی هنرمند خوشنویس ایرانی در بزرگترین کتابخانه سیار جهان کهدر کشتی کروز لوگوز هوپ واقع شده، ضمن برپایی نمایشگاه و کارگاه یکروزه به معرفی خط کوفی پرداخت. این رویداد به دعوت بخش فرهنگی و هنری کشتی لوگوزهوپ و با همکاری گالری هاتف برگزار شد.

وی از جمله هنرمندان پرکاری است که سالهاست تمرکزش را بر روی نقاشی‌خط و خط کوفی گذاشته و آثارش در نمایشگاه و رویدادهای مهم هنری در داخل و خارج از کشور مورد اقبال قرار گرفته است. او به‌عنوان نخستین ایرانی در بزرگترین نمایشگاه کتاب سیار جهان بر روی آب های ابوظبی مجموعه‌ای از آثارش رابه نمایش گذاشت و در خلال برپایی این نمایشگاه ورکشاپ آموزشی خطکوفی برگزار کرد.

البرزی در یک رویداد هنری یک روزه عام‌المنفعه درباره خط کوفی شیوه آموزشی اوليه، تفاوت و شباهت‌هایش با خطوط ديگر كوفی از جمله خط کوفی مشرقی و كوفی قيروانی صحبت کرد و علاقه‌مندان در دو گروه بزرگسال و نوجوان، شيوه نوشتن خط کوفی را تجربه كردند و سپس البرزی نحوه استفاده مدرن از خطوط سنتی و تكنیک‌های اجرای یک تابلو نقاشی خط به صورت عملی را آموزش داد.

کشتی لوگوزهوپ بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب روی آب در دنیاست، این کشتیبه بنادر کشورهای مختلف سر می‌زند و در مدت توقف خود مردم محلی می‌توانند از خدمات فرهنگی این کشتی استفاده کنند.

این کشتی که با هدف ارائه خدمات اجتماعی و انسان دوستانه فعالیتش را مدت‌‌هاست آغاز کرده؛ به کشورهای محروم از امکانات اولیه سفر می‌کند و بهعلاقه‌مندان خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌کند.

این کشتی پیش از ابوظبی در کشورهای مختلفی مانند عراق و لبنان پهلو گرفته و در ادامه به عمان، کویت و بحرین سفر خواهد کرد. قاره آفریقا مقصد بعدی این کشتی خواهد بود.

در این کشتی کتاب و محصولات فرهنگی از سراسر دنیا به زبانهای مختلففروخته میشود، همچنین بخشی برای فروش و اهدای کتاب‌های دست دوم دارد. اجراهای هنری مانند موسیقی و ورکشاپ‌های آموزشی رایگان از فعالیت‌های آن است.

نمایشگاه انفرادی ساناز البرزی ۱۶ خردادماه با همکاری گالری هاتف در گالری urbanist art gallery شهر دبی برپا شده و تا ۳۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

البرزی در این نمایشگاه ۲۳ اثر که شامل آثار نقاشی خط و خط کلاسیک کوفی است را در معرض دید مخاطبان قرار داده. او این مجموعه را در فواصل سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ خلق کرده است. برخی از آثار این نمایشگاه از مجموعه‌دارها امانت گرفته شده است.

آثار این مجموعه از از ۴ هزار تا ۱۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شدهاند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *