تصور لیلا حاتمی بر پرده سینما/ قفل توقیف مصلحت پس از سه سال باز شد

پنج فیلم جدید سینمایی، در روز گذشته اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کردند.

31
0

به گزارش خبرنگار آثاروما، پنج فیلم سینمایی جدید در روز گذشته اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کردند. لیلا حاتمی، پس از فیلم توقیف شده «قاتل و وحشی» و سه سال دوری از سینما با فیلم سینمایی «تصور» به کارگردانی علی بهراد به پرده نقره‌ا‌ی سینما بازگشت.

فیلم سینمایی «تصور» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان، برای اولین‌بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و نظر تماشاگران و منتقدان را به خود جلب کرد. «تصور» روایت مرموز دو شخصیت است که زندگی‌شان تنها در طول تاکسی‌سواری‌ شبانه‌شان در تهران تلاقی پیدا می‌کند.

اکران فیلم توقیفی سازمان سینمایی اوج و سوره

«مصلحت» به نویسندگی و کارگردانی حسین دارابی، محصول مشترک سازمان سینمایی اوج و سوره پس از سه‌سال توقیف، به سبد اکران رسید. این فیلم برای نخستین‌بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در ۷ رشته کارگردانی فیلم اول، بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش مکمل مرد، موسیقی، تدوین و طراحی صحنه و طراحی لباس، نامزد دریافت سیمرغ شد و در نهایت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را از آن خود کرد.

«مصلحت» یک تریلر معمایی-سیاسی است که داستان آن در دهه ۶۰ می‌گذرد و روایتی از پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور است که مرتکب قتل شده اما پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور، پرونده را وارد موازنه پیچیده می‌کند.

فرهاد قائمیان، نازنین فرهانی، وحید رهبانی و مجید نوروزی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

داستانی متفاوت با بازی‌های متفاوت

رضا میرکرمی پس از اکران فیلم سینمایی «قصر شیرین» در سال ۹۸، این‌بار با «نگهبان شب» آمده تا گیشه سینما را در دست بگیرد. رضا میرکریمی و محمد داودی که نویسندگی مشترک «نگهبان شب» را بر عهده داشتند به سراغ داستان جدیدی رفته‌اند که سیمرغ بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار نقش مکمل مرد در چهلمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

میرکریمی با اعتماد به چهره‌های ناشناخته، این‌بار تورج الوند را به‌عنوان چهره جدید و توانمند، به سینمای ایران معرفی کرد که در کنار لاله مرزبان، محسن کیایی، علی‌اکبر اوصانلو و ویشکا آسایش در فیلم سینمایی «نگهبان شب» به ایفای نقش پرداخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پیرمرد پرسید: چرا دختر عمویت را نگرفتی؟ مگر نشان کرده هم نبودید؟ جوان سر به زیر انداخت و زیر لب پاسخ داد: آقا پسرعموهام گفتند سهمم از زمین‌ پدری را بزنم به اسم‌شون. پیرمرد متعجب: خب می‌زدی، مگه نگفتی آب نداره؟ جوان آرام سرش را بالا آورد، توی چشم‌های خسته پیرمرد نگاه کرد و گفت: آقا ما رفته بودیم زن بگیریم نرفته بودیم که معامله کنیم…»

نمایش یک زوج جدید سینمایی در عروسی مردم

«عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در ژانر درام، اکران خود را از روز گذشته آغاز کرده است. نازنین بیاتی و شکیب شجره ازبازیگران اصلی این سینمایی هستند که در غالب یک زوج در این فیلم حضور دارند.

«عروسی مردم» داستان دختر و پسرجوانی را روایت می‌کند که برای سرگرمی و خوش‌گذرانی به عروسی مردم می‌روند.

مجید توکلی پیش از این فیلم‌های سینمایی متولد ۶۵، زیگزاگ و کارتن‌خواب را در کارنامه کاری خود داشته است.

پژمان جمشیدی با فساد اقتصادی به سینما آمد

محمدحسین فرح‌بخش که در کارنامه کاری خود کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های اجتماعی، درام و کمدی را دارد، در فیلم سینمایی «شهر هرت» در جایگاه تهیه‌کننده قرار گرفته است. «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی ژانر کمدی دارد و از روز گذشته اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد.

پژمان جمشیدی که این روزها در صدر بازیگران پرفروش سینما قرار دارد، در فیلم سینمایی «شهر هرت» در کنار شبنم مقدمی و بابک کریمی، به ایفای نقش می‌پردازد.

«شهر هرت» به موضوع مفاسد اقتصادی می‌پردازد. در «شهر هرت» عده‌ای اختلاسگر با کارهای خلاف و سوءاستفاده‌هایی که انجام می‌دهند باعث می‌شوند عده‌ای در مضیقه قرار بگیرند و زندگی برایشان دشوار شود.

فیلم لحظه آخری سبد اکران

فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی و تهیه‌کنندگی مهدی احمدی داستان دختر عمو و پسر عمویی را روایت می‌کند که بر اثر یک سوتفاهم به خواستگاری هم جواب منفی می‌دهند. محمد متوسلانی، مهشید افشارزاده، ساعد هدایتی، علی کاظمی و خشایار راد در این فیلم بازی کرده‌اند.

«ارثیه فامیلی» در لحظه آخر مشخص‌شدن فیلم‌های جدید سبد اکران، خود را به سینما رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *